Vaikkakaan ei ihan suoraan sidoksissa edesmenneeseen kokki Anthony Bourdainiin, tämän uuden marketin konsepti on hyvin samantyylinen, joka Bourdainilla oli kehitteillä, ja sen kehittämisessä on tänä päivänäkin mukana samoja ihmisiä.

Kolme vuotta sitten yllättäen menehtyneellä kirjailija, televisiojuontaja ja maailmanmatkaja Anthony Bourdainilla, oli paljon toteutettuja sekä kehitteillä olleita projekteja, sekä uskomaton perintö, jonka hän ehti rakentaa ja jättää maailmaan. Uuden tiedoitteen mukaan erityisesti yksi projekti, jota hän ei koskaan päässyt käynnistämään, oli ruokahalli nimeltä ”Bourdain Market” – joka saattaa lopulta toteutua, vaikkakin huomattavasti erilaisessa muodossa. Kansainvälisiksi katuruokamarkkinoiksi suunniteltu Bourdain Market oli alun perin suunniteltu avattavaksi jo vuonna 2015. Pyrkimyksenä oli tuoda useita maailman parhaista katuruokakokeista saman katon alle New Yorkiin. Vuoteen 2017 mennessä tämän Pier 57 -alueelle suunnitellun kauppahallin avajaispäivä siirrettiin vuoteen 2019 – ja myöhemmin samana vuonna Bourdain totesi, että projektin sijaintia ei pystytä varmistamaan, joten koko idea jäi hämärään ilman selkeää seuraavaa askelta. Keittiömestarin kuoleman jälkeen hänen visioima ruokahallinsa näytti jäävän vain alaviitteeksi hänen hämmästyttävälle uralleen.

Mutta muutama päivää sitten Eater New York raportoi, että monet samoista tiimiläisistä, jotka auttoivat järjestämään ruokahallia ensimmäistä kertaa, suunnittelevat nyt samanlaisen projektin toteuttamista: aiemmat Bourdain-kumppanit Urbanspace ja singaporelainen katuruokaasiantuntija KF Seetoh visioivatkin nyt heidän versiotaan Singapore-tyylisestä hawker-keskuksesta Manhattanin Midtownissa (tarkemmin 135 West 50th Streetillä), jonka olisi tarkoitus avata vuoden 2022 alussa.
Tämä uusi tila – joka on toistaiseksi nimeämätön – tarjoaa tiettävästi 18 singaporelaista myyjää, joka on huomattavasti vähemmän kuin Bourdainin kuvitellut yli 50 ruokakojua. Mutta Eldon Scott, yksi Urbanspacen perustajista ja sen puheenjohtaja, kertoi Eaterille, että hän uskoo ajoituksen oleva oikea tälle hallittavamman kokoiselle konseptille. ”Luulen, että ihmiset ovat innostuneempia kuin koskaan lähtemään takaisin ulos”, hän sanoi. ”Tämä on tilaisuutemme tuoda Singaporessa toimivat pienet yritykset New Yorkiin.”
Mitä tulee itse tilaan, Seetoh kertoi Eaterille, että noin 930 neliömetrin ruokahallin on tarkoitus kattaa 6 ½ kadusta 50. ja 51. katujen välillä. ”Haluamme auttaa katukauppiaita pyörittämään liiketoimintaa yhdellä annoksella”, hän sanoi. ”Et tarvitse neljää seinää menestyäksesi.”

Se, olisiko uudessa ruokahallissa mitään mainintaa tai kunnianosoitusta Bourdainille, jää vielä kysymykseksi. Siitä huolimatta Bourdain-fanit ymmärtävät varmasti tämän syvemmän yhteyden riippumatta siitä, käsitelläänkö sitä nimenomaisesti vai ei.