Salasana lähetetään sähköpostitse.

Aamupala on päivän tärkein ateria. Poimi vinkit herkullisiin, täyttäviin ja terveellisiin vaihtoehtoihin, jotka nautitaan yhdestä kulhosta.

Arkiaamut voivat usein olla hektisiä. Me kaikki tiedämme, että aamupala on päivän tärkein ateria, mutta töihin lähtemiseen valmistautumisen ja muiden aamutoimien välissä ei useinkaan ole paljon aikaa kehitellä jotakin terveellistä ja elinvoimaista.

Monelle meistä aamupala tarkoittaa lautasellista latteita muroja tai valmisruoan nappaamista kahvilasta. Mikä vielä pahempaa, skippaamme usein aamupalan kokonaan. Mutta niin ei tarvitse välttämättä olla. Nopeita, helppoja ja vielä herkullisia reseptejä on lukuisia. Joko olet kokeillut aamupalakulhoja?

Tässä parhaimmat kulhoon koottavat aamupalaherkut. Ne ovat täynnä aitoja makuja luonnosta – hedelmiä, vihanneksia, jyviä, siemeniä ja pähkinöitä – jotka antavat energiaa koko päiväksi.

 

Acai-marjoja smoothiessa

Acai-marjoja tai -jauhetta sisältävä smoothie sisältää banaania, erilaisia marjoja ja proteiinirikasta kreikkalaista jogurttia. Viimeistele tuoreilla marjoilla, chian siemenillä, kookoslastuilla, mantelilla ja tuoreella mintulla.

Mustikka-vanilja-kvinoakulho

Kvinoasta pystyy tekemään monenlaisia ruokia, ja tämä kulho on yksi esimerkki siitä. Makeita mustikoita, vaniljaa ja vähän hunajaa yhdistyvät tässä yksinkertaisessa ja täydellisen herkullisessa aamupalassa.

Kikherneitä aamupalaksi?

Maukas, mausteinen ja vie taatusti nälän. Tämä aamupala on tehty pannulla paistetuista kikherneistä, mustasta riisistä, linssistä, kvinoasta, guacamolesta, kaalista ja mangosalsasta. Vain yksi lusikallinen ja olet koukussa.

Chiaa ja pellavansiemeniä

Tämä etukäteen tehtävä herkku valmistuu chian ja pellavansiemenistä. Yhdistä illalla chia ja pellavansiemenet kookosmaitoon ja laita jääkaappiin yön yli. Herkku on valmis tarjottavaksi aamulla. Viimeistele pilkotuilla luumuilla, paahdetuilla kookoslastuilla, viipaloidulla kiivillä ja manteleilla – tai mitä tahansa sinulla onkaan saatavilla.

 Mango-päärynä smoothiekulho

Tämän kasvipohjaisen aamupalan tähti on ehdottomasti mango. Kirpeä herkku saa makua päärynästä, pekaanipähkinöistä, kookoksesta, mantelimaidosta ja chian siemenistä. Haluat ehdottomasti lisätä tämän smoothien aamiaismenuusi.

Vegaaninen banana split

Banana split aamupalaksi? Tämä jälkiruoasta inspiraationsa saanut annos on vegaaninen, gluteeniton ja kelpaa koko perheelle. Mukana on maidotonta jogurttia, karamellisoitua banaania, tuoreita marjoja, kaakaota ja viljatonta granolaa.

Mustikkaa ja kauraa kulhossa

Kuka ei rakastaisi kaurapuuroa? Se on sydänystävällistä ja täynnä kuitua. Tämä kaurakulho on ladattu proteiinilla, hampunsiemenillä ja mantelivoilla. Viimeistele mustikoilla.

Persikkaa ja kermaista kookosmaitoa

Rakastatko mehukkaita persikoita? Viipaloi ne, jäädytä ja ota esille pakkasesta, kun kaipaat kesän makua. Blendaa persikkaviipaleet kookosmaidon kanssa täydellisen kermaiseksi smoothieksi ja laita päälle persikkaa, mantelia ja vadelmia.

 

Alkuperäinen artikkeli.

Kuvat: Shutterstock